سفارش تبلیغ
صبا ویژن
میم مثل ملا قلی پور - فیروزه
  • محمد رضا آراسته ( شنبه 85/9/4 :: ساعت 12:40 عصر)

     

    یه وقت هایی یه  چیزهایی میفته توی بورس و میشه مد و همه میرن دنبالش. یه وقت هایی هم یه چیزهایی بد جوری اسم در می کنن و دوباره همه میرن دنبالش.

    . سینما، مثل خیلی چیزهای دیگه چیزیه که گهگاه اگه وقت کنیم و پولی ته جیبمون مونده باشه و فیلمش به حال و هوامون بخوره یه سر بهش می زنیم.

    .. دیروز یه تیکه هایی از حرف های ملا قلی پور رو توی شبکه دو دیدم که در مورد فیلم جدیدش، میم مثل مادر صحبت می کرد که این روزها تبلیغش توی تلوزیون از سس مایونز مهرام هم بیشتر شده.

    ... دیروز رفتم سینما. 8 شب. شهر ما هم از بقیه شهرها عقب نموند و یه فیلم رو هم زمان با اکران عمومیش نمایش داد! میم مثل مادر.

    .... بسته به این که برای چی میری سینما و این که چه جور فیلمی رو می پسندی و این که تو زن باشی یا مرد و این که تو چند سالت هست و این که تو از سینما چقدر می دونی، جذابیت فیلم برات فرق می کنه. از صفر تا صد.

    ..... فیلم ملا قلی پور بر خلاف اون چیزی که فکر می کردم و توی تعریف ها از فیلمش شنیده بودم به شدت فمینیست زده بود. قصه داستان یک دختره که توی سردشت با گاز خردل شیمیایی می شه. و بعد ما داستان رو امروز بعد از چند سال پی گیری می کنیم. این دختر خانوم حامله می شه و توی سونوگرافی معلوم می شه که بچه اگر به دنیا بیاد دچار اختلال و نقص عضو می شه. پدر که به طور کاملا اتفاقی توی وزارت خارجه کار می کنه و اول فیلم سوار پیکان 67 می شه و آخر فیلم با ماکسیمای متالیک می چرخه به این فکر می افته که بچه رو سقط کنه و توی این راه از هیچ کاری دریغ نمی کنه. از قرص و آمپول تا بیروی کشیدن بچه اما در نهایت بچه به دنیا می یاد. پدر همسرش رو طلاق می ده و مادر با تمام سختی ها بچه رو به تنهایی بزرگ می کنه. برای تهییه داروهای اون هر کاری می کنه و حتی عزیز ترین وسایلش رو (ویلاون) می فروشه. اما دارو گرون شده و فروشنده دارو توی ناصر خسرو در عوض پول دارو تقاضای ... (ببخشید) می کنه. زن به هر ترتیب فرار می کنه. بارها و بارها توی فیلم پسرک تا مرز مرگ پیش می ره اما همیشه زنده می مونه. مادر شیمیایی اش عود می کنه و بیمارستان بستری می شه و شیمی درمانی و ...

    ......*کنار این ها یه جوونی عاشق مادره می شه!   *یه مسیحی توی همسایگی اونها زندگی می کنه که از قضا آدم خوبیه!   *دوباره از قضا اون مسیحیه توی یه دخمه ناجور زندگی می کنه!   *چند بار توی فیلم تاکید می شه که پدر که اتفاقا توی وزارت خارجه کار می کنه آدم بد و بی انصاف و بد سرشت و ... است!   *هر جا مادر زندگی آرومی پیدا می کنه مانتو می پوشه(توی محل کارش و ...) و وقتی کارها به هم می پیچه چادر می پوشه (توی ناصر خسرو و ...)   *ملا قلی پور توی شبکه دو گفت که تربیت مادر در فیلم در کودکی بر اساس سوره الرحمن بوده و ما سعی کردیم این رو در فیلم نشون بدیم، تنها نشونه از این تربیت یه تابلو خط از سوره الرحمانه و یه پخش قرآن وسط فیلم!